German language courses

On behalf of AMS we conduct German language courses on a regular basis.

Consultancy

One of our main duties is consultancy for in-migrate who are seeking work in Austria. Vebbas is supported by the AMS and the AK and is currently looking after in-migrants from 50 countries worldwide.

Recognition of academic certificates

At Vebbas we provide information and consultancy concerning the recognition of academic certificates and job applications. We support you in approaching the correct point of contacts and guide you through your training and further education.

Integration through Qualification

Employment not only means a secure income, but also participation in society. Our ambition is to integrate in-
migrants into the Austrian employment market through their qualifications. We ensure this through ongoing consultancy concerning employment market inquiries and through linguistical development.

Vebbas is an employment policy institution and is partially funded by the AMS, Land Salzburg and the AK. We offer our support to people, who live in the state of Salzburg and who fall under the Employment of Foreign Nationals Act, given that they are in possession of a permanent residence permit. Our ambition is to enable a successful start at further education and employment and to allow integration. Vebbas focus is on in-migrants who are entitled to unemployment compensation.

0
Nations
0
Languages
0
Advisors
0
German language courses

Mein Name ist Emal und ich komme aus Afghanistan. Im Jahr 2002 habe ich mein Land verlassen und bin in eine ungewisse Zukunft aufgebrochen. Ich landete eher zufällig in Salzburg und wusste nicht, an wen ich mich wenden sollte. Zum Glück erfuhr ich von VEBBAS und suchte diese Stelle auf. Dort wurde mir geholfen, ich fand eine Wohnung und Arbeit. Nun bin ich in einem sicheren Land, habe mein Leben geregelt und kann einer sicheren Zukunft entgegenblicken.

Emal

Ich bin Ayse und komme aus der Türkei. Ich lebe bereits seit meiner Kindheit in Österreich, trotzdem habe ich immer wieder verschiedene Fragen zur Gesetzeslage. Sei es die Heirat mit meinem in der Türkei lebenden Gatten bzw. ihn nach Österreich nachzuholen oder sei es die Abklärung seiner Arbeitsmöglichkeiten und die Erlangung der österreichischen Staatsbürgerschaft – VEBBAS hat unbürokratisch und freundlich geholfen, all meine Fragen zu beantworten und mir bei der Lösung meiner Probleme sehr geholfen.

Ayse

Ich bin Davinder P.B. und komme aus Indien. Obwohl ich schon seit 20 Jahren in Salzburg lebe, wende ich mich bei Fragen immer noch an VeBBAS. Handelt es sich um Gesetzesänderungen oder um  allgemeine Fragen wie Arbeitsmöglichkeiten für meine Gattin, Umschulungen oder Weiterbildungen, ist VeBBAS stets eine kompetente Stelle, die mir mit Rat und Tat zur Seite steht.

Davinder